AXON-leertrajecten-Logo logo-alliantie

FAQ

Gezien het aantal e-mails dat we ontvangen met veelal dezelfde of sterk op elkaar gelijkende vragen hebben we hieronder een overzicht gemaakt voor u met de Frequently Asked Questions.

Voordat u ons een e-mail stuurt met uw vraag, controleer eerst of de vraag hieronder niet al beantwoord is.

Waarom een online congres

We leven momenteel in onzekere tijden wat betreft besmettingen van Corona en dergelijke. Grote groepen mensen bij elkaar brengen is dan risicovol. Vandaar dat we kiezen voor een online congres. Nadeel is dat je elkaar niet kunt ontmoeten, maar daar staat tegenover dat je niet alleen de presentaties en workshop live kunt bekijken, maar de rest ook later terug kunt kijken.

Hoelang kan het programma bekeken worden

Tijdens de beide congresdagen kunt u live de presentaties volgen die u belangrijk vindt. De overige presentaties en workshop kunt u later terugkijken

Het congres blijft in ieder geval tot 5  januari online staan, dus ook in de Kerstvakantie kun je het nog terugkijken.

Aanmelding/inschrijving

Kan ik me aanmelden voor het HersenletselCongres?

U kunt zich  aanmelden om uzelf te verzekeren van een inlog. Mochten er omstandigheden zijn dat u toch niet gebruik kunt maken van de inlog, dan kunt u iemand anders in uw plaats laten inloggen. geef ons dan uw gegevens en de gegevens van uw vervanger door, dan zorgen wij dat uw inlog vervalt en uw vervanger een nieuwe inlog krijgt.

Wat zijn de kosten voor deelname aan het HersenletselCongres?
De kosten voor deelname aan het HersenletselCongres vindt u onder het tabblad aanmelding in de rechterkolom.

Hoe verloopt het contact en krijg ik een bevestiging van deelname?
Zorg dat u uw persoonlijke e-mailadres doorgeeft. Na aanmelding via het webformulier ontvangt u een automatische bevestiging van aanmelding. Later ontvangt u bevestiging van deelname en de factuur.  Na ontvangst van uw betaling ontvangt u per e-mail, de inloggegevens.

LET OP: Alle communicatie verloopt per e-mail. Onjuiste e-mailadressen, adressen van collega’s, algemene e-mailadressen of een e-mailadres die u praktisch niet gebruikt maken de communicatie dus niet erg makkelijk. Ook is het van belang af en toe uw spamfilter te controleren.

Ik wil een groep personen aanmelden van mijn organisatie, maar weet nog niet precies wie allemaal zullen deelnemen, hoe doe ik dit?
Vul het aanmeldformulier in en geef daarop aan wie de contactpersoon zal zijn. Bij opmerkingen kunt u doorgeven om hoeveel personen het gaat, dan verzorgen wij de inlogs voor de deelnemers. Zodra u dan weet wie er gebruik maken van het aanbod kunt u de namen met mailadres doorgeven (het liefst zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 1 oktober).

Kan ik mijn aanmelding annuleren?
De wettelijke betalingstermijnen zijn van toepassing. U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen ongedaan te maken.
Tot 1 oktober kunt u kosteloos annuleren, daarna brengen we € 45  administratiekosten in rekening. Als u zich op het laatste moment afmeldt – na 15 oktober – betaalt u de volle deelnameprijs.
Bent u verhinderd, dan is het altijd mogelijk een collega voor u in de plaats te laten deelnemen; Als u ons uw gegevens doorgeeft en van degene die u gaat vervangen, dan zorgen wij dat deze een inlog krijgt en uw inlog wordt ingerokken.

Toegangskaarten

Hoe werkt dat met de toegangskaart?
Als de factuur voor deelname voldaan is, ontvangt u rond eind oktober per e-mail een toegangskaart met daarop een link. Middels deze link kunt u vervolgens inloggen op het congres. In de mail staat tevens hoe u kunt inloggen op de congresdagen.

Kan ik bij verhindering mijn toegangsbewijs overdragen aan een collega?
Ja, dat kan.  Als u weet dat een collega uw plaats gaat innemen, geef dat dan z.s.m. per e-mail aan ons door, dan zorgen wij dat de wijziging meteen wordt doorgevoerd in ons registratiesysteem en dat uw collega zelf een inlogcode krijgt.

Programma

Kan ik plaatsen reserveren bij een specifieke presentatie?
Tijdens de congresdagen kunt u zelf kiezen voor de workshop die u live wilt volgen. Tot 5 januari na het congres kunt u andere onderdelen van het programma nog terugzien.

Op beide congresdagen van 14.00 tot 17.30 uur vindt het congres live plaats. U kunt met uw toegangsbewijs het programma van uw keuze volgen.  Het gehele congres kan nog worden teruggekeken tot e5 januarina het congres.

Het Congresplatform

Kan ik naast op de website van het HersenletselCongres ook op een andere manier het programma lezen?
Ja het programma staat ook in het platform waar u tijdens het congres toegang toe krijgt.

Kan ik plaatsen reserveren bij een specifieke presentatie?
Dat is niet nodig; u bent helemaal vrij in uw keuze.

Accreditatie

Wordt het HersenletselCongres jaarlijks door dezelfde beroepsverenigingen geaccrediteerd?
Of er accreditatie bij een bepaalde beroepsvereniging wordt aangevraagd, hangt af van de animo. Bij aanmelding kunt u doorgeven door welke beroepsvereniging u accreditatiepunten voor uw deelname toegekend wilt krijgen. Zijn er voldoende geïnteresseerden, dan zal accreditatie bij deze vereniging worden aangevraagd. Er wordt dus niet per definitie jaarlijks bij dezelfde verenigingen een aanvraag ingediend. In de loop van de komende maanden zullen wij op deze pagina aangeven bij welke verenigingen aanvragen gedaan worden.

Als ik (of mijn baas) bij aanmelding geen beroepsvereniging en aansluitnummer heb doorgegeven, kan ik dan evengoed in aanmerking komen voor accreditatiepunten?
Ja, als u deelneemt aan het HersenletselCongres en het congres is geaccrediteerd door uw beroepsvereniging, dan kunt u alsnog accreditatiepunten ontvangen. Het is echter verstandig om bij aanmelding al uw accreditatiegegevens door te (laten) geven, zodat wij weten vanuit welke beroepsverenigingen er vraag is. De kans is dan groter dat wij bij de betreffende beroepsvereniging ook accreditatie voor het HersenletselCongres aanvragen.

Mochten uw accreditatiegegevens bij aanmelding nog niet doorgegeven zijn, dan kunt u dit alsnog per e-mail doen aan info@hersenletselcongres.nl.

Wij controleren of u aan de aanwezigheidseisen hebt voldaan en geven vervolgens uw aanwezigheid door aan de beroepsvereniging.

Sommige beroepsverenigingen eisen een toets om te zien of je de presentaties daadwerkelijk hebt gevolgd. Als dat bij u het geval is, krijgt u van ons een uitnodiging de toets in te vullen.

Informatiemarkt

Kan onze organisatie zich aanmelden voor de informatiemarkt?
Ja, u kunt zich aanmelden voor de informatiemarkt. Informeer per e-mail naar de mogelijkheden; info@hersenletselcongres.nl

Laatste nieuws

Ervaringsdeskundigheid

In de afgelopen jaren zijn de ervaringsdeskundigen steeds meer geprofessionaliseerd....

Meer info

Meedoen; participatie op maat

Het hoofdthema van dit jaar is: Meedoen participatie op maat Een hersenbeschadiging,...

Meer info

Samenwerking AXON leertrajecten en de Hersenletsel Alliantie

Met ingang van 2020 heeft de Hersenstichting zijn (mede)organisatietaak t.b.v. het...

Meer info