Veelgestelde vragen (FAQ)
Heb je vragen over het HersenletselCongres 2026?
Kijk hieronder of je vraag er bij staat!
Ga direct naar de juiste sectie
Aanmelden via inschrijving
Kan ik me aanmelden voor het HersenletselCongres?
Ja! De inschrijving voor het HersenletselCongres 2026 is geopend sinds 15 september. Bestel hier je ticket(s).
Moet ik mijn keuze voor de inspiratiesessie gelijk al doorgeven?
Het ligt aan de hoeveelheid tickets die je tegelijkertijd bestelt of je de keuze voor de inspiratiesessies al dient door te geven.
- Bestel je 1 of 2 tickets? Dan dien je gelijk in het bestelproces de gewenste inspiratiesessies door te geven en te betalen via ideal.
- Bestel je 3 tickets of meer? Dan heb je na het bestellen 14 dagen de tijd om de inspiratierondes door te geven aan info@hersenletselcongres.nl.
Wat zijn de kosten voor deelname aan het HersenletselCongres?
De eerste 50 deelnemers kopen een ticket tegen Early Bird tarief en betalen €285. Daarna is de ticketprijs tot 1 januari is € 320,-. Na deze datum is het tarief €350,-.
Schrijf je gelijktijdig in met 3 of meer personen van dezelfde organisatie? Dan ontvang je 10% korting!
Hoe verloopt het contact en krijg ik een bevestiging van inschrijving en een factuur?
Zorg dat je jouw persoonlijke e-mailadres doorgeeft. Na het voltooien van je inschrijving en betalingsprocedure ontvang je automatisch een bevestiging op het door jou opgegeven emailadres. Bij deze email ontvang je ook de factuur.
LET OP: Alle communicatie verloopt per e-mail. Onjuiste e-mailadressen, adressen van collega’s, algemene e-mailadressen of een e-mailadres die je praktisch niet gebruikt maken de communicatie dus niet erg makkelijk. Ook is het van belang af en toe je spamfilter te controleren.
Kan ik mijn aanmelding annuleren?
Conform de wet Overeenkomsten op Afstand (Koop op Afstand) heb je recht op 14 werkdagen bedenktijd. Deze gaan in na ontvangst van je bevestiging. Bij gebruik van dit recht wordt een al gedane betaling binnen 30 dagen gerestitueerd. Na het verstrijken van de bedenktijd is je inschrijving definitief.
Kosteloos annuleren kan uitsluitend schriftelijk via info@hersenletselcongres.nl en is mogelijk tot 30 dagen vòòr de bijeenkomst. Na 9 januari is er geen restitutie van het inschrijfgeld. Het is mogelijk om bij verhindering een geschikte vervanger te sturen, mits dit vooraf per mail is aangegeven.
Bekijk voor meer informatie de algemene en inschrijfvoorwaarden.
Waar vindt het HersenletselCongres 2026 plaats?
Het HersenletselCongres 2026 vindt plaats in ReeHorst, Ede.
Programma
Wat is het programma?
Het volledige programma inclusief alle inspiratierondes, sessies en de sprekers vind je in het programmaoverzicht.
Doelgroep
Voor wie is het HersenletselCongres?
Het HersenletselCongres is er voor alle professionals die werken met mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun naasten. Er is aandacht voor de gevolgen van hersenletsel in alle fasen: van de acute tot de chronische fase.
De deelnemers werken in de zorg- en dienstverleningsorganisaties, de revalidatie en het ziekenhuis, onderwijs en arbeidsintegratie. Denk daarbij aan: verpleegkundig specialisten, (wijk)verpleegkundigen, (revalidatie)artsen, (GZ-)psychologen, psychotherapeuten, medisch specialisten, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten, woon- en activiteitenbegeleiders, ambulant begeleiders, maatschappelijk werkenden, verzorgenden, jobcoaches en arbeidsdeskundigen.
Accreditatie
Wordt er voor het HersenletselCongres accreditatie aangevraagd?
Accreditatie is toegekend door:
- KNMG (ABAN)
- FGzPt
- NVO OG / NIP K&J
- SKJ
- Registerplein
- ADAP (ergotherapie, logopedie, oefentherapeuten)
- Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals
- Verpleegkundig Specialisten Register
- KNGF (fysiotherapie)
- NVvA
Kijk voor specifieke toekenning voor de verschillende verenigingen onder de tab ‘Accreditatie‘.
Netwerkplein
Kan onze organisatie zich aanmelden voor het Netwerkplein?
Het Netwerkplein is dé plek waar deelnemers tijdens pauzes informatie kunnen krijgen over onderwerpen over NAH in de breedste zin van het woord.
Heb je interesse om als organisatie aanwezig te zijn? Wij informeren je graag over de mogelijkheden en tarieven. Je bent welkom met een informatiestand, maar zeker ook voor een korte presentatiesessie of met een video. Ook posters over onderzoeken zijn van harte welkom.
Informeer naar de mogelijkheden via info@hersenletselcongres.nl.
Overige vragen
Is het HersenletselCongres al eerder georganiseerd?
Sinds 2007 organiseert AXON Leertrajecten het HersenletselCongres.
Deze activiteit pakte het op in opdracht van het Nederlands Centrum Hersenletsel (NCH), dat in 1993 met overheidssteun werd opgericht om landelijk de kennis over NAH te ontwikkelen en verspreiden. In 2006 stopte de subsidie aan NCH en werd AXON Leertrajecten opgericht om de ontstane activiteiten, waaronder de basiscursus NAH, voort te zetten.
Het HersenletselCongres werd daaraan (als opdracht van NCH) toegevoegd. Oorspronkelijk organiseerde AXON het congres i.s.m. Hersenstichting. De rol van Hersenstichting is later overgenomen door de Hersenletsel Alliantie. De Hersenletsel Alliantie is in deze samenwerking inhoudelijk verantwoordelijk en stelt als zodanig de programmacommissie samen. De Alliantie is op het congres zichtbaar en vertegenwoordiger voor/namens alle aangesloten partners. AXON is zoals de andere partners van Hersenletsel Alliantie naast ambassadeur voor het evenement ook verantwoordelijk voor de uitvoering van het programma uit; het bewaakt en coördineert en werkt hiervoor samen met één externe congresorganisator.
Heb je vragen? Neem contact op!
Is je vraag op deze pagina niet beantwoord? Neem contact met ons op! Wij helpen je graag verder.